Διοργάνωση Εντατικού Προγράμματος Μικτής Κινητικότητας (ΒΙΡ-ERASMUS+) σχετικά με τις Προκλήσεις και Προοπτικές της Μεσογειακής Ιχθυοκαλλιέργειας από το Εργαστήριο Εφηρμοσμένης Υδροβιολογίας του Γ.Π.Α.
Αθήνα, 1 Αυγούστου, 2024
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Διοργάνωση Εντατικού Προγράμματος Μικτής Κινητικότητας (ΒΙΡ-ERASMUS+) σχετικά με τις Προκλήσεις και Προοπτικές της Μεσογειακής Ιχθυοκαλλιέργειας από το Εργαστήριο Εφηρμοσμένης Υδροβιολογίας του Γ.Π.Α.
Το Εργαστήριο Εφηρμοσμένης Υδροβιολογίας, του Τμήματος Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής, του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Γ.Π.Α.), διοργάνωσε Εντατικό Πρόγραμμα Μικτής Κινητικότητας (Blended Intensive Program), με τίτλο: “Challenges and Perspectives in Mediterranean Finfish Aquaculture”, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Εκπαιδευτικού Προγράμματος Erasmus+ ΚΑ131 2021-2027. Το συγκεκριμένο Εντατικό Πρόγραμμα είχε ως Ίδρυμα Συντονισμού το Γ.Π.Α. με Υπεύθυνους την Αντιπρύτανη Ευρωπαϊκού Πανεπιστημίου, Διεθνοποίησης και Φοιτητικής Μέριμνας κ. Ελένη Μήλιου, Καθηγήτρια και τους κ.κ. Εμμανουήλ Μαλανδράκη και Αρκάδιο Δημητρόγλου, Επίκουρους Καθηγητές, του Εργαστηρίου Εφηρμοσμένης Υδροβιολογίας, του Τμήματος Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής. Επιπλέον συμμετείχαν και τρία (3) Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, από τρεις (3) διαφορετικές χώρες, της Ευρωπαϊκής Συμμαχίας Πανεπιστημίων EU-CONEXUS για την Ευφυή Αστική Παράκτια Βιωσιμότητα (Smart Urban Coastal Sustainability). To συγκεκριμένο πρόγραμμα αποτέλεσε συνεργασία του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Καθολικού Πανεπιστημίου της Βαλένθια στην Ισπανία, του Πανεπιστημίου του Ζάνταρ στην Κροατία και του Τεχνικού Πανεπιστημίου Πολιτικών Μηχανικών Βουκουρεστίου στη Ρουμανία.
Πρόκειται για εντατικό πρόγραμμα σύντομης διάρκειας το οποίο χρησιμοποιεί καινοτόμες μεθόδους μάθησης και διδασκαλίας, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης της διαδικτυακής συνεργασίας. Το συγκεκριμένο Πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή συνολικά 15 προπτυχιακών φοιτητών από τρεις (3) χώρες του εξωτερικού και υλοποιήθηκε σε δύο μέρη: την υποχρεωτική εικονική (εξ’ αποστάσεως) δραστηριότητα και την κινητικότητα με φυσική παρουσία. Κατά τη διάρκεια της πρώτης εβδομάδας του προγράμματος, όπου έλαβε χώρα η εικονική δραστηριότατα από 1 έως 5 Ιουλίου 2024, οι φοιτητές παρακολούθησαν μαθήματα και διαλέξεις σχετικά με τις υδατοκαλλιέργειες, την ευζωία των ψαριών, τη γενετική βελτίωση και τη μόλυνση των μικροπλαστικών στα θαλάσσια οικοσυστήματα, από προσκεκλημένους ομιλητές: κ. Μιχάλη Παυλίδη, Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, τον κ. Δημήτριο Χατζηπλή, Καθηγητή στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας και τον κ. Χρήστο Ιωακειμίδη, Ερευνητή στον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών. Για τις ανάγκες των δραστηριοτήτων με φυσική παρουσία, οι συμμετέχοντες φοιτητές του Προγράμματος μετακινήθηκαν στην Αθήνα από τις 15 έως τις 19 Ιουλίου 2024. Πιο αναλυτικά, οι φοιτητές επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις που διαθέτει το Εργαστήριο Εφηρμοσμένης Υδροβιολογίας του Τμήματος Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής του Γ.Π.Α., για δια ζώσης εκπαίδευση στη χρήση Artemia στις υδατοκαλλιέργειες. Τις επόμενες ημέρες, οι φοιτητές είχαν τη δυνατότητα να επισκεφθούν ιχθυογεννητικό σταθμό, κλωβούς πάχυνσης, εργοστάσιο συσκευασίας και μεταποίησης ιχθύων της εταιρείας Philosofish A.E., καθώς και το εργοστάσιο παραγωγής ιχθυοτροφών της εταιρείας Ίριδα Α.Ε., όπου είδαν από κοντά όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας. Οι φοιτητές είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στους χώρους των εταιρειών από έμπειρο προσωπικό και να ενημερωθούν αναλυτικά για τις δραστηριότητές τους. Στη συνέχεια, προσφέρθηκαν εκλεκτά εδέσματα, δημιουργώντας μια ευχάριστη και φιλόξενη ατμόσφαιρα. Η επίσκεψη αυτή αποτελεί μέρος μιας συνεχιζόμενης δέσμευσης του ΓΠΑ να ενισχύει τις σχέσεις συνεργασίας του με σημαντικούς παραγωγικούς φορείς σε διάφορους τομείς. Κατά τη λήξη του Προγράμματος πραγματοποιήθηκε ξενάγηση των φοιτητών στην Ακρόπολη και στο Μουσείο της Ακρόπολης. Το Πρόγραμμα υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του γραφείου Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων του Γ.Π.Α.
Στόχος του Προγράμματος ήταν να αναδείξει τη σημασία της αμοιβαίας εξωστρέφειας για την τόνωση της κινητικότητας στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, όπως επίσης και να επιτρέψει στους συμμετέχοντες να κατανοήσουν και να αποκτήσουν δεξιότητες και γνώσεις σχετικές με τις υδατοκαλλιέργειες.