Σεμινάριο από το Γρ. Διασύνδεσης με τίτλο: «Ο βαθμός δυσκολίας στη μελέτη του μαθήματος. Η ψυχοδυναμική θεώρηση των μνημονικών διεργασιών»
Θέλεις να μάθεις τι συμβαίνει με την μνήμη σου; Τι σημαίνει μακροχρόνια μνήμη, ποιες μνημονικές τεχνικές και με ποιο τρόπο μπορούν να σε βοηθήσουν στην απομνημόνευση;
Έλα στο 7ο Μικροομαδικό Διαδραστικό Εργαστήριο Μνημονικών Τεχνικών που διοργανώνει το Γραφείο Διασύνδεσης την Τρίτη 27/3/2018 12:30-14:30, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, στο 2ο όροφο του κτιρίου της Διοίκησης.
Τίτλος: «Ο βαθμός δυσκολίας στη μελέτη του μαθήματος. Η ψυχοδυναμική θεώρηση των μνημονικών διεργασιών»
Το έβδομο διαδραστικό μικροομαδικό εργαστήριο σκοπεύει να παρουσιάσει τον βαθμό δυσκολίας στη μελέτη του μαθήματος αναφορικά με τις μνημονικές διεργασίες.
Σε θεωρητικό επίπεδο θα συζητήσουμε την ψυχοδυναμική θεώρηση της μνήμης και την σχέση με τον βαθμό δυσκολίας στη μελέτη του μαθήματος. Οι μνημονικές γνωστικές διεργασίες είναι άμεσα συνδεδεμένες συναισθηματική ζωή του φοιτητή και την συναισθηματική διάσταση που ενυπάρχει σε κάθε μάθημα μέσα από την ανθρώπινη επαφή και επικοινωνία. Η ψυχανάλυση με τον Freud (1921/1977) έφερε στο φως την ιδέα για την φύση του κοινωνικού δεσμού αναφορικά με τον πολιτισμό τις δυσκολίες και τη θέση του ατόμου σε αυτό. Κομβικό σημείο κατανόησης του βαθμού δυσκολίας αποτελεί η ετερότητα και ο Άλλος, είτε ως καθηγητής είτε ως συμφοιτητής που λειτουργεί ως πρότυπο(1) μέσω διαδοχικών ταυτίσεων είτε ως γνωστικό αντικείμενο(2) στο πλαίσιο μιας σχέσης είτε ως σύμμαχος είτε ως αντίπαλος(3) σε αυθεντικές σχέσεις αλληλεγγύης ή ανταγωνισμού μεταξύ φοιτητών.
Σε πρακτικό επίπεδο θα εργαστούμε σε ασκήσεις συνειδητοποίησης του βαθμού δυσκολίας στη μελέτη του μαθήματος. Θα καταλογραφήσουμε τα μαθήματα που ο κάθε φοιτητής επιλέγει να εξεταστεί στο εαρινό εξάμηνο και θα εξετάσουμε το βαθμό δυσκολίας με κριτήρια την ατομικότητα, την ετερότητα και τον Άλλο.
Πηγές για περισσότερη μελέτη:
- Ρούσσος, Π .Λ. (2011). Η οργάνωση της γνώσης. Στο Γνωστική ψυχολογία, οι βασικές γνωστικές διεργασίες (σσ. 247-279). Αθήνα: Τόπος.
- Χρηστάκης, Ν. (2010). Η συναισθηματική ζωή των ομάδων. Στο Το πρόσωπο και οι άλλοι (σσ. 243-269). Αθήνα: Παπαζήσης.
Εισηγήτρια: κ. Δροσινού-Κορέα Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εξωτερική συνεργάτης του ΓΔ αρμόδια για την εξειδικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη φοιτητών ΑμεΑ και ΑμΕΕΑ του Γ.Π.Α.
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ!
- Λόγω της βιωματικής δομής του σεμιναρίου υπάρχουν περιορισμένες θέσεις συμμετοχής. Κλείσε άμεσα τη δική σου, στη σελίδα μας στο fb όπου θα βρεις το σχετικό post.
- Ημερομηνία λήξης συμμετοχών η Δευτέρα 26/3/2018 στις 12:00. Αν δεν έχεις fb ζήτησε μας στο email: career@aua.gr να σου στείλουμε την ηλεκτρονική φόρμα συμμετοχής αναφέροντας το όνομά σου και τον τίτλο του σεμιναρίου.
- Τα σεμινάρια απευθύνονται σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές και φοιτήτριες του ΓΠΑ και είναι δωρεάν.
Μη χάνεις την ευκαιρία. Σε περιμένουμε!