Ο βαθμός δυσκολίας στη μελέτη του μαθήματος: η ψυχοδυναμική θεώρηση των μνημονικών διεργασιών
Αγαπητέ φοιτητή, αγαπητή φοιτήτρια,
Καλή Άνοιξη!
Καλώς ήρθες στο εργαστήριο Μνημονικών τεχνικών του Μαρτίου 2022!
- Αν δυσκολεύεσαι στην μελέτη σου,
- Αν χρωστάς αρκετά μαθήματα,
- Αν δυσκολεύεσαι να θυμηθείς αυτά που διαβάζεις,
- Αν δυσκολεύεσαι να ‘’κρατήσεις’’ σημειώσεις
- Αν προβληματίζεσαι τι δεν πάει καλά με τις εξετάσεις σου,
- Έλα στο Μικροομαδικό Διαδραστικό Εργαστήριο Μνημονικών Τεχνικών’’
ΠΡΟΣΟΧΗ!!
Το σεμινάριο μπορούν να παρακολουθήσουν όλοι οι φοιτητές του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Περίληψη
Το διαδραστικό μικροομαδικό εργαστήριο έχει ως σκοπό να παρουσιάσει τον βαθμό δυσκολίας στη μελέτη του μαθήματος αναφορικά με τις μνημονικές διεργασίες. Έμφαση δίδεται στην από απόσταση διδασκαλία στην περίοδο της πανδημίας Σε θεωρητικό επίπεδο συζητούμε την ψυχοδυναμική θεώρηση της μνήμης και την σχέση με τον βαθμό δυσκολίας στη μελέτη του μαθήματος. Οι μνημονικές γνωστικές διεργασίες είναι άμεσα συνδεδεμένες συναισθηματική ζωή του φοιτητή και την συναισθηματική διάσταση που ενυπάρχει σε κάθε μάθημα μέσα από την ανθρώπινη επαφή και επικοινωνία. Η ψυχανάλυση με τον Freud (1921/1977) έφερε στο φως την ιδέα για την φύση του κοινωνικού δεσμού αναφορικά με τον πολιτισμό τις δυσκολίες και τη θέση του ατόμου σε αυτό. Κομβικό σημείο κατανόησης του βαθμού δυσκολίας αποτελεί η ετερότητα και ο Άλλος είτε ως καθηγητής είτε ως συμφοιτητής. Η ψυχοδυναμική σχέση λειτουργεί ως πρότυπο(1) μέσω διαδοχικών ταυτίσεων με το γνωστικό αντικείμενο(2). Στο πλαίσιο αυτό η σχέση με τον άλλον νοηματοδοτείται είτε ως σύμμαχος είτε ως αντίπαλος(3) και προσδιορίζεται σε αυθεντικές σχέσεις αλληλεγγύης ή ανταγωνισμού μεταξύ φοιτητών. Σε πρακτικό επίπεδο θα εργαστούμε σε ασκήσεις συνειδητοποίησης του βαθμού δυσκολίας στη μελέτη του μαθήματος εξετάζοντας και την παράμετρο των τηλεδιασκέψεων. Τέλος, θα καταλογραφήσουμε τα μαθήματα που ο κάθε φοιτητής επιλέγει να εξεταστεί στο εαρινό εξάμηνο. Θα σημειώσουμε το βαθμό δυσκολίας με κριτήρια την ατομικότητα, την ετερότητα και τον Άλλο καθώς και την προτίμηση του φοιτητή στην εξέταση με φυσική παρουσία ή με τη χρήση των ηλεκτρονικών πληροφοριών επικοινωνίας.
Βιβλιογραφικές παραπομπές: Ρούσος, Π.,Λ. (2011). Η οργάνωση της γνώσης. Στο Γνωστική ψυχολογία, οι βασικές γνωστικές διεργασίες (σσ. 247-279). Αθήνα: Τόπος.
-Χρηστάκης, Ν. (2010). Η συναισθηματική ζωή των ομάδων. Στο Το πρόσωπο και οι άλλοι (σσ. 243-269). Αθήνα: Παπαζήσης.
Εισηγήτρια: Δροσινού-Κορέα Μαρία, Phd στην ψυχολογία, Επίκουρη Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εξωτερική συνεργάτης αρμόδια για την εξειδικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη φοιτητών ΑμεΑ και ΑμΕΕΑ στο ΓΔ του Γ.Π.Α
Για να παρακολουθήσετε το σεμιναριο στείλτε μήνυμα στο george.trilivas@aua.gr, αναφέροντας το Ονοματεπώνυμό σας, το τμήμα και το έτος φοίτησης και τον Αριθμό Μητρώου σας