5o ΟΜΑΔΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΜΝΗΜΟΝΙΚΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ Τίτλος: Λήθη και υποβοηθούμενες μνημονικές ανακλήσεις Ατομικές σημειώσεις μαθημάτων (χειρόγραφες / ηλεκτρονικές)

Ημερομηνία: 
Τρίτη 12 Ιαν 2021

Αγαπητέ φοιτητή, αγαπητή φοιτήτρια,

Καλή και ευλογημένη χρονιά 2021!

Καλώς ήρθες στο εργαστήριο Μνημονικών τεχνικών του Ιανουαρίου  2021!

Αν δυσκολεύεσαι στην μελέτη σου,
Αν χρωστάς αρκετά μαθήματα,
Αν δυσκολεύεσαι να θυμηθείς αυτά που διαβάζεις,
Αν δυσκολεύεσαι να ‘’κρατήσεις’’ σημειώσεις
Αν προβληματίζεσαι τι δεν πάει καλά με τις εξετάσεις σου,

Έλα στο Μικροομαδικό Διαδραστικό Εργαστήριο Μνημονικών Τεχνικών’’
ποιος το διοργανώνει: Tο Γραφείο Διασύνδεσης
πότε: Τρίτη 19 Ιανουαρίου  2021
ώρα: 13:00-15:00
Υπερσύνδεσμος: https://meet.jit.si/MnimonikesDrossinougpa20211901

ΠΡΟΣΟΧΗ!!
Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά, μέσω τηλεδιάσκεψης, χρησιμοποιώντας τον υπερσύνδεσμο https://meet.jit.si/MnimonikesDrossinougpa20211901

Το σεμινάριο μπορούν να παρακολουθήσουν και φοιτητές του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών που φοιτούν στα τμήματα του πρώην ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας.

Τίτλος:  Λήθη και υποβοηθούμενες μνημονικές ανακλήσεις Ατομικές σημειώσεις μαθημάτων (χειρόγραφες /  ηλεκτρονικές).

Περίληψη

Το διαδραστικό μικροομαδικό εργαστήριο έχει ως σκοπό  να παρουσιάσει μοντέλα λήθης αναφορικά με τις υποβοηθούμενες μνημονικές ανακλήσεις. Σε θεωρητικό επίπεδο θα συζητήσουμε θέματα όπως η καμπύλη της λήθης(forgetting) στην οποία αποτυπώνεται το ποσοστό των μαθημένων πληροφοριών που έχουν εγκατασταθεί στην μακροπρόθεσμη μνήμη και που τις ξεχνούμε με την πάροδο του χρόνου. Οι μνημονικές τεχνικές βασίζονται στην αναγνώριση ότι το μνημονικό ίχνος εξασθενεί ή φθείρεται με την πάροδο του χρόνου ή την αχρηστία αλλά και στο δεδομένο ότι η παρουσία συναφών και ανταγωνιστικών πληροφοριών που παρεμβάλλονται κατά την συγκράτηση των μαθημάτων παρεμποδίζουν την ανάσυρση, την μνημονική ανάκληση ή εκτοπίζουν παλαιότερη πληροφορία.
Σε πρακτικό επίπεδο θα εργαστούμε με ασκήσεις πάνω στις ατομικές σημειώσεις μαθημάτων αναφορικά με τον τρόπο συγκράτησης των πληροφοριών είτε αυτός συμβαίνει με χειρόγραφες  σημειώσεις από τον ίδιο το φοιτητή ή με ηλεκτρονικές σημειώσεις από τις διαλέξεις και τις διαφάνειες του καθηγητή. Θα δοθεί έμφαση στις ατομικές σημειώσεις στην από απόσταση διδασκαλία στην περίοδο του εγκλεισμού λόγω της πανδημίας.

Βιβλιογραφική παραπομπή: Ρούσος, Π.,Λ. (2011). Λήθη και μνημονικές αστοχίες. Στο Γνωστική ψυχολογία, οι βασικές γνωστικές διεργασίες (σσ. 238-243). Αθήνα: Τόπος

Εισηγήτρια:  Δροσινού-Κορέα Μαρία, Phd στην ψυχολογία, Επίκουρη Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εξωτερική συνεργάτης αρμόδια για την εξειδικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη φοιτητών ΑμεΑ και ΑμΕΕΑ στο ΓΔ του Γ.Π.Α

Link : https://meet.jit.si/MnimonikesDrossinougpa20211901