Η 1η Ημερίδα του Κέντρου Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης (Κε.Δι.Μα) πραγματοποιήθηκε στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Ημερομηνία: 
Τρίτη 04 Ιουλ 2023

Τη Δευτέρα 12 Ιουνίου 2023, το Κέντρο Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης (Κε.Δι.Μα) του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, διοργάνωσε με επιτυχία την πρώτη ημερίδα ενημερωτικού χαρακτήρα με θέμα: «ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΜΕΛΩΝ ΔΕΠ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΡΓΟ: Καλές πρακτικές και μέθοδοι εκπαίδευσης στις επιστήμες της ζωής και της γης». Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο της Βιβλιοθήκης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου δια ζώσης και διαδικτυακά με ζωντανή μετάδοση (Live Streaming).

H παρούσα δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του Υποέργου (01) «Γραφείο Υποστήριξης της Διδασκαλίας και Μάθησης στο ΓΠΑ» της Πράξης «Γραφείο Υποστήριξης της Διδασκαλίας και Μάθησης στο ΓΠΑ» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5165176/ ΕΛΚΕ 123.0001 που εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (Ε.Κ.Τ.).

Οι κ.κ. Ζωή Γαβριηλίδου, Αικατερίνη Κεδράκα,  Μαρία Δροσινού - Κορέα,  Νικόλαος Δέρκας,  Κρίστα Μπάκα, ως κεντρικοί ομιλητές της Ημερίδας, ανέλυσαν διεξοδικά, θέματα Πανεπιστημιακής Παιδαγωγικής, προσεγγίζοντας τις έννοιες της Διδασκαλίας και της Μάθησης με επίκεντρο τον τελικό αποδέκτη της εκπαιδευτικής διαδικασίας και αναφορές σε όρους όπως «αναδυόμενη ενηλικιότητα», «διαφοροποίηση της διδασκαλίας», θέτοντας το εννοιολογικό πλαίσιο των απαιτήσεων και προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι διδάσκοντες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Ο Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών και Διοικητικών Θεμάτων, Δια Βίου Μάθησης και Εξωστρέφειας, κ. Εμμανουήλ Φλεμετάκης, Καθηγητής, πραγματοποίησε την έναρξη της Ημερίδας, τονίζοντας ότι η ίδρυση της Δομής Κέντρων Διδασκαλίας και Μάθησης αποτελεί ιδανικό εφαλτήριο για τη βελτιστοποίηση του πανεπιστημιακού επιπέδου των σπουδών  και της πρόληψης ανεπιθύμητων φαινομένων, τα οποία στέκονται εμπόδιο στη φοίτηση και οδηγούν σε παρατεταμένες σπουδές είτε στη μη ολοκλήρωση τους. Επίσης, ο Αντιπρύτανης, κ. Εμμανουήλ Φλεμετάκης εξέθεσε τους στόχους και τις επικείμενες δράσεις του Κε.Δι.Μα στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, εστιάζοντας στη μεθοδευμένη προσπάθεια του συνόλου της Ακαδημαϊκής  Κοινότητας για την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης με υψηλές προδιαγραφές. Επιπλέον, εξήρε τη σημαντικότητα της αξιοποίησης των παιδαγωγικών μεθόδων και της ενσωμάτωσης τεχνολογικών εργαλείων με στόχο τα βέλτιστα μαθησιακά αποτελέσματα, την καλλιέργεια δεξιοτήτων και την ισότιμη πρόσβαση στη μάθηση που αποσκοπεί στη βελτίωση των Προγραμμάτων Σπουδών και στην αναδιαμόρφωση του κοινωνικού ρόλου του Πανεπιστημίου. Κλείνοντας την ομιλία του, εστίασε στο γεγονός ότι το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών συντονίζει τις Δράσεις και τις Ενέργειες του Κέντρου Διδασκαλίας και Μάθησης με πρότυπα που συνάδουν με κοινές πρακτικές της Οριζόντιας Δράσης των Κε.Δι.Μα στα ελληνικά Πανεπιστήμια, με γνώμονα τη δημιουργία κινήτρων και ευκαιριών που οδηγούν στην ευημερία και την επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού-Καθηγητή και διασφαλίζουν την ακαδημαϊκή ελευθερία στη διδασκαλία και την έρευνα.

Στη συνέχεια η Επιστημονική Υπεύθυνη του Προγράμματος «Οριζόντια Δράση Γραφείων Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης των ΑΕΙ», κ. Ζωή Γαβριηλίδου, Καθηγήτρια του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, αναφέρθηκε στο ρόλο και στο σκοπό των Κε.Δι.Μα. στα ελληνικά Α.Ε.Ι. Έπειτα, η Συντονίστρια και Επιστημονική Υπεύθυνη Κε.Δι.Μα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, κ. Αικατερίνη Κεδράκα, Αναπλ. Καθηγήτρια μίλησε για τη σημασία της Πανεπιστημιακής Παιδαγωγικής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η κ. Κεδράκα με την ομιλία της φώτισε πολλαπλές πτυχές της σύγχρονης πανεπιστημιακής διδασκαλίας, τονίζοντας την αναγκαιότητα για εκσυγχρονισμό των διδακτικών μεθόδων με νέες παιδαγωγικές προσεγγίσεις βάσει διεθνών προτύπων.

Εν συνεχεία, ο κ. Δέρκας Νικόλαος, Καθηγητής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών παρουσίασε τις δράσεις που έχουν υλοποιηθεί από το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο στο πλαίσιο του έργου Υποστήριξης Παρεμβάσεων Κοινωνικής Μέριμνας Φοιτητών, επισημαίνοντας ότι έχουν τεθεί τα θεμέλια ισότιμης πρόσβασης και συμπερίληψης, με δομές που στελεχώνονται από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό. Μετέπειτα, τον λόγο έλαβε η κ. Μαρία Δροσινού-Κορέα, Επίκουρη Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, τονίζοντας τη σημαντική προσπέλαση της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και της εξατομίκευσης της μάθησης.  Κλείνοντας η κ. Κρίστα Μπάκα, Ψυχολόγος – Ψυχοθεραπεύτρια, μίλησε για τη συμβολή των καλών πρακτικών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, θέτοντας το πλαίσιο υποστήριξης του εκπαιδευτικού σε όλες τις υποστηρικτικές δράσεις του Γεωπονικού Πανεπιστημίου.

Την ημερίδα παρακολούθησε με φυσική παρουσία και διαδικτυακά πλήθος διδακτικού, διοικητικού προσωπικού και συνεργατών του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και άλλων Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων. Κατά τη διάρκεια της Ημερίδας και ειδικότερα μετά το πέρας των εισηγήσεων τέθηκαν σε ανοιχτή συζήτηση προβληματισμοί που αφορούσαν: τους Κύκλους Μάθησης ως βασικό πυλώνα εκπαίδευσης του διδακτικού προσωπικού καθώς και τις υπόλοιπες Δράσεις του Κε.Δι.Μα στο ΓΠΑ, τους τρόπους αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία, τις προϋποθέσεις που θα συνδράμουν στην περαιτέρω ανάπτυξη των Κε.Δι.Μα και την αναβάθμιση του διδακτικού έργου, την επαγγελματική ανάπτυξη του διδάσκοντα και την αμέριστη εξέλιξη του ερευνητικού έργου.

Συνημμένα: